Work Love Travel

Radzić sobie z rozłąką na wiosnę..

Sposobów na radzenie sobie z rozłąką jest mnóstwo..
Niewątpliwie najgorzej jest zimą.. Długie, samotne wieczory, zimno i pogoda niesprzyjająca wyjściom nie pomagają w uporaniu się ze smutkiem..
O zimowych smutkach będę pisała bliżej sezonu zimowego.. Tymczasem, mamy wiosnę!
Wiosną jest łatwiej.. jest ciepło, słonecznie, dni są długie i mamy więcej energii..

Jak zatem wykorzystać pogodę, by pomogła nam w walce z samotnością?

  • Spędzaj jak najwięcej czasu na zewnątrz. Udowodniono, że słońce działa przeciw depresji, chorobom i smutkom! Tak więc wychodź choćby posiedzieć na kocu czy ławce i „chłoń” słońce.
  • Ruszaj się. Motywacji możesz mieć wiele.. przegotowanie do sezonu bikini, powrót do formy, wzmocnienie ciała.. Wiele masz też możliwości ruchu.. Każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli nie przepadasz za ruchem- idź na spacer, pojeździj na rowerze , ćwicz jogę na zewnątrz. Ruch to endorfiny i.. zdrowie.. 🙂 Poza tym zajmiesz trochę czas i głowę.. Jeśli nie masz motywacji namów jakąś znajomą na wspólne ćwiczenia lub spacery.. albo.. wyprowadź psa schorowanej sąsiadki! Nie szukaj wymówek!
  • Natura to zdrowie tak więc dotykaj, wąchaj, obserwuj naturę.. Możesz patrzeć na ptaki na zewnątrz, na rozkwitające kwiaty, zazieleniające się ulice. Kontakt z naturą leczy, także duszę! To udowodnione.
  • Griluj. Zaproś znajomych lub się do nich wybierz. Grilowanie to świetny czas na spędzanie czasu ze znajomymi i rodziną.
  • Wybierz się na wycieczkę. Pomyślisz, że to nie jest najlepszy pomysł, ale spędzenie czasu samemu ze sobą może być cudowne! Otwórz się na siebie. A na wycieczce rób tylko to na co TY masz ochotę!
  • Hoduj rośliny! Nawet jeśli nie masz ogrodu możesz hodować rośliny na balkonie lub parapecie.
    Posadź ulubione kwiaty, pachnące zioła lub.. owoce…(istnieje wiele odmian do hodowli w donicy, więc nawet na balkonie możesz mieć porzeczkę lub jabłko!)
    Ja lubię także szumiące na wietrze bambusy i kolorowe trawy!
  • Jedz zdrowo, bo witaminy dadzą Ci energię a kolorowe posiłki poprawią humor:)
    Najbardziej polecam serotoninę , którą możesz uzyskać (organizm przetwarza ją z pożywienia w jelitach z tryptofanu) np. z bananów, ziaren, orzechów i pokrzywy ( ja pijam na czczo!).
  • Suplementuj witaminę B complex i D, bo one wpływają korzystnie na samopoczucie i przeciwdziałają depresji!
  • Zadbaj o siebie. Dobrze Ci zrobi jakaś kosmetyczka czy fryzjer. Nawet zrobienie paznokci podziała zbawiennie! Jest wiosna.. zaszalej!

Ja sadzę zioła, przechadzam się boso po ogrodzie i obserwuje jak rozwijają się moje rośliny.
Grzeje twarz słońcem podczas picia kawy i słucham śpiewy ptaków..
Jeszcze tydzień i będziemy razem… Już oboje mamy dość, ale..
Trzeba wytrwać!!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *